Urząd Miejski w Lubsku przypomina, że opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązuje wszystkie osoby mieszkające na terenie Gminy Lubsko (dotyczy to również osób niezameldowanych, a także obcokrajowców mieszkających na terenie Gminy Lubsko). Opłatę za odpady komunalne uiszcza się w wysokości wynikającej ze złożonej deklaracji (tj. liczba osób zamieszkujących x stawka).
W związku z powyższym informuje się, że zgodnie z art. 6m ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, w przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Podstawą do złożenia nowej deklaracji jest:
- zmiana liczby osób zamieszkujących (np. wyprowadzka, zgon, urodzenie się dziecka, powrót z zagranicy, powrót ze studiów, zamieszkanie obcokrajowców),
- sprzedaż - kupno nieruchomości,
- zmiana sposobu zbierania odpadów,
- zmiana właściciela nieruchomości.
W przypadku niezłożenia deklaracji (lub w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji) opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi może zostać naliczona w drodze decyzji, zgodnie z art. 6o ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, według danych posiadanych przez tut. Urząd.
Właściciele nieruchomości jednorodzinnych składają deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Lubsku, natomiast w przypadku nieruchomości wielorodzinnych należy zawiadomić administratora nieruchomości, ile osób zamieszkuje w danym lokalu mieszkalnym.
Zwracamy się z apelem do mieszkańców gminy, aby sami zgłaszali zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi poprzez złożenie rzetelnej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami. Niewypełnienie tego obowiązku prowadzi do wydania decyzji administracyjnej w tej sprawie ze skutkiem powstania zaległości i odsetek.
Informujemy również, że trwają weryfikacje danych zawartych w deklaracjach o wysokości opłaty zagospodarowanie odpadami komunalnymi, dotyczących liczby mieszkańców i sposobu zbierania odpadów komunalnych.