Sprawy budowlane załatwisz przez internet!

Sprawy budowlane załatwisz przez internet! 1 marca br. odbyła się konferencja prasowa organizowana przez Ministerstwo Rozwoju Pracy i Technologii dotycząca cyfryzacji procesu budowlanego. Podczas konferencji Dorota Cabańska, p.o. Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego zaprezentowała po raz pierwszy przed dziennikarzami serwis e-budownictwo (e-budownictwo.gunb.gov.pl).

Od wejścia w życie przepisów ustawy o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa, która w zasadniczy sposób zmienia ustawę Prawo budowlane, serwis e-budownictwo umożliwia obywatelom i inwestorom wypełnienie i złożenie wniosków związanych z procesem budowlanym w sposób elektroniczny do właściwych urzędów. Serwis jest intuicyjny i dostosowany do potrzeb branży budowlanej.

To idealne rozwiązanie dla wszystkich tych, którzy chcą załatwić sprawy urzędowe online, bez wychodzenia z biura czy domu. Cyfryzacja oznacza przyspieszenie procedur oraz ich ujednolicenie, a także daje możliwość odejścia od dokumentów w formie papierowej. To do obywatela będzie należał wybór czy chce złożyć dany wniosek w sposób elektroniczny czy woli zostać przy tradycyjnym składaniu formularzy.

Wejście w życie nowelizacji oznacza również uproszczenie zarządzania załącznikami, które mogą być kopiami dokumentów wydawanych przez inne organy, takie jak Wojewódzki Konserwator Zabytków czy Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska. Możliwość składania elektronicznych formularzy jest podzielona na etapy.

W pierwszej fazie, czyli od lutego 2021, można złożyć m.in. wniosek o zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, zawiadomienie organu nadzoru budowlanego o zamierzonym terminie rozpoczęcia robót budowlanych, wniosek o pozwolenie na rozbiórkę, wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę czy też zgłoszenie rozbiórki. W sumie to będzie 13 formularzy.

Dodatkowe formularze objęte nowelizacją Prawa budowlanego, w tym w szczególności wniosek o pozwolenie na budowę wraz z projektem budowlanym w formie elektronicznej będzie można złożyć do organu w sposób elektroniczny od lipca 2021 r. www.e-budownictwo.gunb.gov.pl

Kategoria treści: 

Kontakt

Urząd Miejski w Lubsku
Plac Wolności 1
68-300 Lubsko
telefon:  68 457 61 01, 457 61 15
fax:  68 457 61 00

Rachunek Bankowy Gminy:
PKO Bank Polski
Nr rachunku:
42 1020 5402 0000 0502 0267 7714

 

DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI

Informacje

Godziny otwarcia Urzędu:
Poniedziałek 7:30-17:00
Wtorek, środa, czwartek 7:30-15:30
Piątek 7:30-14:00.
 
USC od poniedziałku do piątku:
7:30-14:30
 
Burmistrz przyjmuje: poniedziałek 12:00-17:00
 
Godz. otwarcia kasy na stronie bip.lubsko.pl