Wybierz swój język

Gmina Lubsko ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie dla Beneficjentów końcowych (osób fizycznych i wspólnot mieszkaniowych) w ramach Programu Priorytetowego "Ciepłe Mieszkanie". Nabór będzie prowadzony od 2 stycznia 2025 r. do 30 listopada 2025 r. lub do wyczerpania środków.

W ramach Programu dofinansowane mogą być przedsięwzięcia, które rozpoczną się po zawarciu umowy o dofinansowanie z Gminą. Termin realizacji projektu wynosi 12 miesięcy od podpisania umowy, ale nie później niż do 31 grudnia 2025 r. Przewidywana kwota dotacji dla Beneficjentów końcowych wynosi łącznie 34 104 500,00 zł.

Dla kogo?

Dla osób fizycznych, posiadających tytuł prawny do lokalu mieszkalnego znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym wynikający z: prawa własności lub ograniczonego prawa rzeczowego do lokalu mieszkalnego, z najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy wchodzącego w skład mieszkaniowego zasobu gminy (w rozumieniu ustawy z dnia 21 czerwca 2021 r. o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego), jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy oraz dla wspólnoty mieszkaniowej (w rozumieniu ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali) obejmującej od 3 do 7 lokali mieszkalnych.

Na co?

Program „Ciepłe Mieszkanie” skierowany jest:

dla osób fizycznych

dla wspólnot

 ·demontaż nieefektywnych źródeł ciepła na paliwa stałe (tzw. kopciuchów) oraz zakup i montaż źródła ciepła albo podłączenie lokalu mieszkalnego do efektywnego źródła ciepła w budynku, warunkowo:

  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
  • stolarka okienna i drzwiowa,
  • dokumentacja projektowa,
  • demontaż wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe w budynku oraz zakup i montaż wspólnego źródła ciepła do celów ogrzewania lub ogrzewania i cwu,
  • zakup i montaż nowej instalacji centralnego ogrzewania i/lub cwu,
  • zakup i montaż wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła,
  • zakup i montaż ocieplenia przegród budowlanych, okien, drzwi, drzwi/bram garażowych,
  • zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej,
  • dokumentacja: audyt energetyczny, dokumentacja projektowa, ekspertyzy.

Ile?

POZIOM DOFINANSOWANIA DLA CZĘŚCI 1) – 3)

Osoby fizyczne

POZIOM PODSTAWOWY

POZIOM PODWYŻSZONY

POZIOM NAJWYŻSZY

  • której roczne dochody nie przekraczają 135 000 zł
  • której przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego nie przekracza kwoty 1 894 zł w gospodarstwie wieloosobowym, 2 651 zł w gospodarstwie jednoosobowym.
  • której przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego nie przekracza kwoty 1 090 zł w gospodarstwie wieloosobowym, 1 526 zł w gospodarstwie jednoosobowym lub jest ustalone prawo do zasiłku stałego, okresowego, rodzinnego lub opiekuńczego.

 

INTENSYWNOŚĆ DOFINANSOWANIA DLA CZĘŚCI 1) – 3)

POZIOM PODSTAWOWY

POZIOM PODWYŻSZONY

POZIOM NAJWYŻSZY

  • do 30% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 16 500 zł na jeden lokal mieszkalny,
  • do 60% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 27 500 zł na jeden lokal mieszkalny,
  • do 90% kosztów kwalifikowanych, nie więcej niż 41 000 zł na jeden lokal mieszkalny,

 

INTENSYWNOŚĆ DOFINANSOWANIA DLA CZĘŚCI 4)

Wspólnoty

Maksymalna kwota dotacji

Kompleksowa termomodernizacja z wymianą źródła ciepła

350 000 zł (60%)

Kompleksowa termomodernizacja z wymianą źródła ciepła oraz zakup i montaż mikroinstalacji fotowoltaicznej

360 000 zł (60%) 375 000 (60%) – dla zadania uwzględniającego pompy ciepła

Termomodernizacja bez wymiany źródeł ciepła

150 000 zł (60%)

Forma dofinansowania

  • Dla Beneficjentów końcowych: dotacja celowa udzielana przez gminę.

Kwalifikowalność kosztów

Do dofinansowania w ramach programu kwalifikowane są koszty: urządzeń, materiałów i usług umieszczonych w załączniku nr 1 i załączniku 1a do programu. Załączniki zawierają również minimalne wymagania techniczne dla poszczególnych pozycji.

Poniesienie pierwszego kosztu kwalifikowanego przez Beneficjenta końcowego rozumiane jest jako data wystawienia pierwszej faktury lub równoważnego dokumentu księgowego i może nastąpić nie wcześniej niż data zawarcia umowy o dofinansowanie przez beneficjenta końcowego z gminą.

Okres kwalifikowalności kosztów poniesionych przez Beneficjentów końcowych zostanie określony w regulaminach naboru ogłaszanych przez gminy. Zakończenie realizacji przedsięwzięcia nie może przekroczyć 31.12.2025 r.

Sposób składania wniosków:

1.    w formie papierowej w Urzędzie Miejskim w Lubsku na biurze podawczym, Aleja Niepodległości 2, 68-300 Lubsko

2.    w formie elektronicznej: przez skrzynkę podawczą Gminy Lubsko znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

3.    listownie lub przesyłką kurierską (datą złożenia wniosku jest data nadania przesyłki w polskiej placówce pocztowej, natomiast w przypadku przesyłki kurierskiej datą złożenia wniosku jest data doręczenia do Biura podawczego Urzędu Miejskiego w Lubsku).

Dane kontaktowe w ramach prowadzonego naboru wniosków:

·                     Urząd Miejski w Lubsku, Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, ul. Aleja Niepodległości 2, pokój A 0.2

·                  tel. 68 457 61 66

 Więcej informacji o programie można uzyskać na: stronach internetowych dedykowanych Programowi „Ciepłe Mieszkanie” II nabór

ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA

1.  Zarządzenie Burmistrza Lubska z dnia 31.12.2024 r. w sprawie ogłoszenia naboru wniosków oraz regulaminu naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciele Mieszkanie” – II nabór w Gminie Lubsko. (PDF)

2.    Program Priorytetowy ”Ciepłe Mieszkanie”. (PDF)

3.    Załącznik nr 1 do Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie – Rodzaje kosztów kwalifikowanych oraz wymagania techniczne dla Części 1)-3) programu. (PDF)

4.    Załącznik nr 1a do Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie – Rodzaje kosztów kwalifikowanych oraz wymagania techniczne dla Części 4) programu. (PDF)

5.    Wzór wniosku o dofinansowanie. (PDF)

6.    Oświadczenie współmałżonka. (PDF)

7.    Oświadczenie współwłaściciela. (PDF)

8.    Pełnomocnictwo. (PDF)

9.    Instrukcja wypełnienia wniosku. (PDF)

10.  Wniosek o płatność. (PDF)

11. Zestawienie dokumentów do wniosku o płatność. (PDF)

12.  Instrukcja wypełnienia wniosku o płatność. (PDF)

13.  Protokół odbioru prac. (PDF)

14.  Projekt umowy. (PDF)

15.  Lista sprawdzająca przedsięwzięcia zgłoszonego do dofinansowania w zakresie kryteriów dostępu i jakościowych dopuszczających w ramach programu. (PDF)

16.  Dokument podsumowujący audyt energetyczny. (XLSX)

 

Korzystamy z plików cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.