Uprzejmie informujemy, że od dnia 1 stycznia 2023 r. Gmina przejmuje obowiązek odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych (dotyczy m. in. lokali handlowych i gastronomicznych, przychodni, zakładów usługowych, firm budowlanych itp.), na których powstają odpady komunalne.
Powyższe wynika z Uchwały Nr XLV/337/22 Rady Miejskiej w Lubsku z dnia 24 marca 2022 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Gminy Lubsko, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z 13 września 1996 r., nieruchomości, które w części stanowią nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, obligatoryjnie objęte zostały ww. uchwałą. Natomiast pozostali właściciele nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy mają 60 dni na złożenie oświadczenia o wyłączeniu z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez Gminę Lubsko na podstawie tej uchwały. W oświadczeniu właściciel nieruchomości musi wskazać przedsiębiorcę z którym zawarł umowę oraz dołączyć do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia. Oświadczenie jest skuteczne od dnia wejścia w życie uchwały i nie może być odwołane przez okres obowiązywania umowy w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, zawartej po dniu ogłoszenia tej uchwały.
W następnych miesiącach podjęte zostaną kolejne uchwały.
Szczegółowych informacji udzielają pracownicy Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Lubsku al. Niepodległości 2, pok. A 0.6 (tel. 68 457 61 67); w godzinach funkcjonowania Urzędu, tj. poniedziałek w godzinach 7:30-17:00, wtorek – czwartek w godzinach 7:30-15:30, piątek w godzinach 7:30-14:00.